У природі немає дитини безталанної, ні на що не здатної. Кожному можна дати радість творення.
В.О. Сухомлинський
Драматичний гурток як джерело розвитку творчих здібностей учнів в школі
Драматичний гурток як джерело розвитку творчих здібностей учнів в школі займає чільне місце у житті школярів. Він має важливе значення для формування їх естетичного смаку і розвитку творчих здібностей. Гурток є різновидом позашкільної діяльності учнів, дає можливість усім учням розвивати і задовольняти естетичні потреби і посильно проявляти себе в мистецтві, використовуючи набуті знання і навички.
Основною метою гуртка є додаткова освіта учнів, виявлення творчих здібностей учнів, сприяння їхньому розвитку, формуванню стійких інтересів і нахилів, організація участі учнів у масових заходах школи, а також підтримка обдарованих і талановитих учнів відповідно до Указу Президента України від 30.09.2010 №927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді».
Досвід показує, що учні у гуртку розвиваються гармонійно, виявляють свої творчі і сценічні здібності, артистизм, уміння перевтілюватися. Учням подобається займатися у гуртку. Драматичний гурток у нашій школі є універсальним у тому плані, що він дає змогу розвивати здібності перевтілюватись як у персонажі лялькових вистав учасникам середніх класів, так і розвивати сценічні навички у постановках уривків із комедій та драм українських письменників учасникам старших класів. Улюбленими для глядачів стали лялькові вистави «Колобок», «Рукавичка», «Теремок», «Солом’яний бичок», «Коза – дереза», «Як кіт чоботи купував» та скорочені варіанти комедій М.Старицького «За двома зайцями», С.Васильченка «На перші гулі», В.Минка «Ніч на Івана Купала», О.Коломійця «Фараони» та інші.
У нашому гуртку дуже багато обдарованих і талановитих дітей. Сценічні виступи у школі, дитсадку, виступи на концертах для жителів села, на семінарах учителів, на районних оглядах художньої самодіяльності, постановки окремих сцен та уривків із спектаклів, комедій та драматичних творів українських класиків, інсценізація лялькових вистав підтверджують, що учні мають творчі здібності, проявляють ініціативу та ерудицію, активну взаємодію сценічної гри та свідомості глядачів, уміють пізнавати прекрасне у житті. Наш гурток випустив багато талановитих учнів: Стовбура Олексія, Сторчила Ігоря, Гришко Ольгу, Гришка Олега, Іваницького Ігоря, Карпенка Дмитра, Миронову Тетяну, Шумілова Віталія, Овечкіна Дениса, Кривенка Віктора. Всі вони неодноразово відзначалися як обдаровані діти членами журі районного огляду художньої самодіяльності. У цьому році наші діти, а саме учасники гуртка з п’ятого класу Стовбур Богдана, Харитонюк Юрій, Дерендяєв Олексій, Пилипенко Вікторія, Дмитрюк Валентина з ляльковою виставою «Колобок» вибороли перше місце та стали переможцями у районному (І етап) фестивалі – огляді художньої самодіяльності «Таланти твої , Запорозький краю» у рамках Всеукраїнського відкритого фестивалю дитячої художньої творчості «Єдина родина» та прийняли участь в обласному фестивалі, за що були відзначені членами журі та нагороджені почесною грамотою.
Учасники драматичного гуртка з сьомого класу не мали змоги виступити на великій сцені, але їхні виступи тепло приймаються глядачами нашої школи і дитсадка. Особливо талановитим учнем є Леонтьєв Анатолій. Учителі, вихователі, школярі відзначають його артистизм, уміння перевтілюватися, уміння змінювати голос, підбирати інтонацію персонажів. Часто Анатолій виконує одночасно дві або три ролі, проявляючи прекрасні артистичні вміння. Набуті в гуртку творчі здібності цей учень використовує і під час виступів на концертах, ранках, вечорах. Гурток дав йому можливість розвинути і задовольнити естетичні смаки, посильно проявити себе у мистецтві. Анатолій навіть сам написав казкову п’єсу, яку учасники гуртка планують поставити на наступний рік.
Реалізація діяльності гуртка передбачає подальше виявлення обдарованих і талановитих учнів, застосування різноманітних форм інсценізації для розвитку їхніх навичок і здібностей, врахування інтересів кожного учня та їхніх інтелектуальних та психофізіологічних особливостей.
Немає коментарів:
Дописати коментар