Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Запорізької обласної
державної адміністрації
Відділ освіти, молоді та спорту Веселівської
районної державної адміністрації
КЗ «Корніївська загальноосвітня школа І – ІІІ
ступенів»
Номінація: «
Професійна діяльність учителя
в інноваційному навчальному закладі».
Анотація
на матеріали досвіду Коротиш Тетяни Миколаївни
вчителя англійської мови КЗ
«Корніївська ЗОШ І – ІІІ ступенів»
Тема: «Інноваційні
технології як засіб підвищення пізнавальної активності учнів на уроках
англійської мови»
2016 р.
Комунальний заклад «Корніївська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів
Веселівської районної ради
Запорізької області»
Адреса:72213,
Запорізька область, Веселівський район, с. Корніївка, вулиця Леніна, 123-в, т.
(061)73323 Еmail: korneevka2012@yandex.ru
Автор досвіду: Коротиш Тетяна Миколаївна, вчитель англійської мови,
Кваліфікаційна категорія: «спеціаліст вищої категорії»
Стаж роботи : 22 роки
Тема досвіду: Інноваційні технології
як засіб підвищення пізнавальної
активності учнів на уроках англійської мови
Базова модель
досвіду
Актуальність і перспективність досвіду: сприяє виконанню завдань нормативно-правових документів
з розвитку освіти в Україні, реалізації особистісно-орієнтованого та
компетентнісного підходів до навчання, на яких ґрунтуються нові Державні
стандарти початкової, базової та повної загальної середньої освіти; зумовлений інноваційними процесами, що відбуваються в
сучасній школі та потребують нових підходів до організації процесу навчання.
Проблема підвищення пізнавальної
активності учнів залишається актуальною в наш час та може бути вирішена шляхом
ефективного поєднання інноваційних технологій в структурі сучасного уроку
англійської мови, що забезпечить створення збагаченого комунікативного
середовища на уроці, розвиток творчої індивідуальності учнів, сприятиме
формуванню ключових життєвих компетентностей, успішній самореалізації в умовах
інформаційного суспільства.
Мета досвіду полягає в розкритті значення інноваційних технологій для підвищення пізнавальної
активності учнів, формування стійкої мотивації
до вивчення предмета, що дозволяє оптимізувати процес навчання,
сформувати навчально-пізнавальну компетентність учнів, модернізувати методи та
форми організації НВП, забезпечити високий науковий і методичний рівні
викладання, підвищити ефективність та якість надання освітніх послуг.
Науково
– теоретична база досвіду: концептуальні
ідеї та положення Національної
Доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті, Державної національної програми
«Освіта» («Україна ХХІ століття»), Державного стандарту мовної освіти, Державних стандартів початкової та базової
і повної загальної середньої освіти.
Розробці
теоретичних положень присвятили
свої монографії Т.В. Захарчук, О.В. Лесіна,
В.П. Телячук, А.С. Нісімчук, О.С. Падалка, О.Т. Шпак, О.І. Пометун, П.Г.
Лузан, В.М. Манько, Л.В. Нестерова, Г.М. Романова, М.К. Колкова та ін. Однак проблема підвищення пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови засобами
інноваційних технологій залишається недостатньо розробленою.
Інформаційно – педагогічна модель досвіду
Технологія діяльності вчителя.
В основу досвіду покладено принцип оптимізації навчально-виховного
процесу шляхом вдалого поєднання
інноваційних технологій в структурі уроку англійської мови.
Провідними в педагогічній діяльності вчителя є інтерактивні
технології, які базуються на активній взаємодії всіх учнів між собою, співпраці
з вчителем. Вдале поєднання технологій
комунікативного, ситуативного моделювання, вирішення дискусійних питань та
колективно-групового навчання забезпечує різноманітність форм, методів,
прийомів навчання, підвищує інтерес до процесу пізнання, стимулює розумову та
творчу активність, постійну мотивацію до вивчення предмета, зумовлює глибоке
засвоєння матеріалу та добру результативність навчання, розвиває життєві
компетентності.
Автор досвіду пропонує власні розробки з
використання таких інтерактивних форм, методів, прийомів: робота в парах,
ротаційних трійках, групах змінного складу, «асоціативний кущ», «мозковий штурм», «дерево рішень», «акваріум», «займи позицію», «ланцюжок»,
інтерактивні навчальні та рольові ігри, «незакінчене речення», «чарівний
клубочок мудрості».
Для успішного опанування культурологічною
лінією англійської мови, розвитку навичок дослідницької діяльності вчитель
використовує проектну технологію. В процесі роботи над проектом в учнів формуються
вміння самостійно здобувати знання, організовувати свою роботу над розв’язуванням актуальних проблем, діти вчаться досягати потрібного
результату, набувають навичок самоконтролю, самооцінки, самовдосконалення. Учнівський проект завершується створенням творчого продукту. Для
кожної дитини це можливість висловитися й показати себе, свої інтереси, знання,
вміння та навички.
Для фіксації досягнень учнів з англійської
мови за проектною технологією використовує метод мовного портфоліо. Це, за
переконанням вчителя, дієвий інструмент навчання англійської мови, формування
автономії у навчанні. Портфоліо учня містить мовний паспорт, що підсумовує
лінгвістичну індивідуальність його власника, досягнення у вивченні мови та особистий
досвід.
Вчитель успішно включає в структуру інноваційного уроку інформаційно - комунікативні
технології, які дозволяють значно
підвищити пізнавальну активність,
доповнюють та розширюють процес навчання і комунікації. Матеріал засвоюється краще,
оскільки учні активізують і розвивають більше видів діяльності: читання,
аудіювання, спостереження, опрацювання, виділення та вибір потрібного. Інтернет - технології дають змогу використовувати корисні ресурси для навчання:
курси, вправи, ігри, форуми, Інтернет - довідники, навчальні уроки,
тести з англійської мови
,
міжнародні тести, періодичні видання,
новини англійською мовою з перекладом.
Результати
практичної реалізації досвіду: використання інноваційних технологій в навчальній
діяльності дало змогу підвищити пізнавальну активність учнів, сформувати
стійкий інтерес, мотивацію до вивчення предмета, сприяє розвитку комунікативних
навичок та творчих здібностей дітей, спостерігається
позитивна динаміка результативності вивчення предмета.
За
інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним і включає в себе систему дій
вчителя щодо теоретичного обґрунтування та висвітлення прикладів практичного
використання інноваційних технологій в структурі сучасного уроку як засобу
підвищення пізнавальної активності учнів і може бути використаний в роботі
вчителями англійської мови.
Автором розроблено: дидактичні матеріали для організації
індивідуальної та групової роботи учнів на уроках; конспекти уроків із застосуванням інноваційних
технологій; збірка кросвордів та чайнвордів для уроків англійської мови; пам’ятку «Робота
з мовним портфоліо на уроках англійської мови»; створено мультимедійні презентації до уроків.
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у підвищенні пізнавальної активності учнів, мотивації до
навчання, створенні ефективного комунікативного середовища на уроках
англійської мови шляхом оптимального поєднання інноваційних технологій під час
НВП.
Досвід роботи
схвалено на засіданні методичної
ради КЗ «Корніївська ЗОШ І – ІІІ ступенів» Веселівської районної ради, Запорізької
області (протокол №3 від 10. 03 2016).
Матеріали
досвіду зберігаються у КЗ «Корніївська ЗОШ І – ІІІ ступенів».
Немає коментарів:
Дописати коментар