Використання інноваційних технологій у навчальному процесі як запорука розвитку учнівських компетентностей
На сучасному етапі розвитку суспільства (розширення
інформаційного простору, удосконалення та повсякденне використання новітніх
технологій) перед учителем стоїть завдання зацікавити учнів, відкрити
можливість використовувати те, що їх приваблює у процесі навчання. Тому
використання інноваційних технологій у навчальному процесі для розвитку
учнівських компетентностей дає
можливість учням знаходити інформацію; робить уроки цікавими, нестандартними;
навчання набуває інтерактивної форми. Всебічне використання їх стимулює дитячу
активність, відкриває шляхи до творчості, виступає засобом мотивації
навчального процесу, розвиває уміння самостійно знаходити та аналізувати
інформацію.
Пріоритетний напрям розвитку особистості,
здатної до самоактуалізації, творчого сприйняття світу та соціально значущої
діяльності лежить у площині розв’язання проблем формування та розвитку життєвої
компетентності особистості вихованця та вчителя, технологізації цього процесу.
Формування
компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого
змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Перелік цих
методів є досить широким, їх можливості
- різноплановими, тому доцільно окреслити провідні стратегічні напрями ,
визначивши , що єдиного рецепту на всі випадки життя, звісно, не існує.
Запорукою успішності навчання іноземної мови
є розвиток учнівських компетентностей на основі застосування інноваційних
технологій. Завдяки цьому можна вирішувати основні задачі, які підлягають реалізації:
-
створення умов для розвитку і самореалізації учнів;
-
задоволення запитів та потреб школяра;
-
засвоєння продуктивних знань, умінь;
- розвиток
потреби поповнювати знання протягом усього життя;
-
виховання для життя в цивілізованому громадянському суспільстві.
Розвиток учнівських комтетентостей розвиває
активність учня. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член
суспільства. Інноваційні технології допомагають учням оволодіти найбільш
продуктивними методами начально – пізнавальної діяльності, навчає їх учитися.
Вони формують в учнів уміння самостійно шукати матеріал, опрацьовувати його,
аналізувати, відбирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та
транслювати її. Ця компетентність забезпечує навички роботи учнів з
інформацією, що міститься в навчальних предметах і освітніх галузях, а також в
оточуючоту світі. Вивчаючи мову, учні мають особистісну компетентність, вони
володіють прийомами самореалізації , особистісного самовираження та саморозвитку.
Використання інноваційних технологій формує в
учнів - здатність інтерактивно
використовувати мову, символіку та тексти;
-
здатність використовувати знання та інформаційну грамотність;
-
здатність використовувати нові інтерактивні технології. Ця компетентність дає
можливість особистостіадаптувати власну поведінку до змін у повсякденному
житті.
Слід іще раз підкреслити головну особливість
компетентності як педагогічного явища, а саме: компетентність – це не
специфічні предметні вміння та навички, навіть не абстрактні загальнопредметні
мисленнєві дії чи логічні операції (хоча, звісно, грунтується з останніх), а
конкретні життєві, необхідні людині будь – якої професії, віку, сімейного стану
– взагалі будь – якій людині.
Шляхи
формування учнівських компетентностей можуть бути
комунікативними,
щоб формувати культуру міжособистісних стосунків у спільній діяльності,
формувати потребу випробовувати себе в різних соціальних ролях і позиціях;
інформаційними,
коли учні використовують завдання, для виконання яких необхідна робота з
альтернативними джерелами інформації – додатковою літературою, комп’ютерними
базами даних, Інтернетом тощо. Це дає змогу заохотити учнів до використання
додаткової інформації, стимулювати критичне оцінювання учнями інформації,
формувати уміння і навички усвідомленого згортання учнями інформації .
навчально
– пізнавальними, коли учні ознайомлюються з різноманітними способами
самопізнання і самодіагностики, розвивають самостійність і креативність
мислення, розкривають творчі здібності, задатки і нахили, оволодівають
креативними методами самовираження у всіх сферах буття, уміннями знаходити
конструктивні рішення, розвивають пошукову роботу.
Сучасний учень має мислити креативно,
використовуючи увесь свій творчий потенціал. Уже давно пішли в минуле часи,
коли людину вчили мислити сухо та стандартизовано. Сьогодні все змінилося, людину
цінують передусім за її індивідуальність, унікальність ідей та професійних
рішень, адже саме творчість рухає прогресс і допомагає невпинно вдосконалювати
будь – які процеси.
Немає коментарів:
Дописати коментар