Інтерактивні технології на уроках англійської мови

Інтерактивні технології на уроках англійської мови



Нова школа ставить собі за головну мету – збудити, дати виявитися самостійним творчим силам дитини. Вчитель отримав завдання – виховати і навчити нову особистість, здатну до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення, яка вміє використовувати набуті знання для творчого розв’язання проблем, критично мислити, прагне реалізовувати себе, змінити  на краще своє життя і держави. Одним із пріоритетних напрямів реформування освіти, висунутих Державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ століття», визначено необхідність «досягнення якісно нового рівня у вивченні іноземних мов». Іноземна мова – це не просто навчальний предмет. На відміну від інших академічних предметів, це ціла галузь, оскільки розкриває перед людиною скарбницю іншомовної культури, нові стилі життя. Інтеграція України у світову спільноту потребує досконалого володіння іноземними мовами. Без таких знань прилучитися до міжнародного співробітництва буде неможливо. Тому оволодіння іноземними мовами визначене як один з пріоритетних напрямів реформування освіти. Формування свідомості в процесі вивчення іноземних мов відбувається шляхом розкриття способів мислення. Специфіка іноземної мови як навчального предмета полягає в тому, що спілкування є не лише кінцевою метою навчання, але й засобом її досягнення. Саме вчитель робить усе можливе і неможливе для цього. Творча особистість учителя – необхідна умова реформування освіти.
  Технологія формування творчого учня орієнтована на особистість. Структура особистості містить інтелектуальну, емоційну та соціальну сфери. Учитель, який творчо реалізує свої педагогічні здібності, розвиває й укріплює внутрішній потяг до самовдосконалення, вбачає сенс не тільки в самостійному творчому пошуку. Під час праці він формує в учнів:
*культуру навчальної праці;
*реалізує принципи переконаності учнів у дієвості та необхідності знань;
*розвиває самостійність учнів як засіб їх інтелектуального розвитку;
*навчає вміння самостійно регулювати свою розумову діяльність;
*навчає таких прийомів мислення, як порівняння, узагальнення, встановлення причинно- наслідкових зв’язків;
*мотивування оцінки ситуацією успіху, просування учня у творчому пошуку;
*створює необхідну психологічну атмосферу  підтримки та розвитку особистості. 
  Форма інтерактивної діяльності мозковий штурм використовується на уроках англійської мови найчастіше. Бо вона є чи не найбільш цікавою, захоплюючою. Існує сама «інформаційна прогалина» в знаннях учнів, і заповнити її – мета учителя. Яким чином учитель може це зробити? Він може просто підказати правильну відповідь, позбавивши їх, таким чином, можливості використати наявні в них знання й бажання спромогтися знайти відповідь самостійно. По – друге, він може шляхом питань, натяків, логічних висновків, висловлювань довести їх до самостійного усвідомлення ідеї, факту, тобто заповнення інформаційної прогалини. Мозковий штурм є незамінним на уроках англійської мови.

                              Пасивні знання


інформація
ставлення
ідеї
аргументи
контраргументи
 Питання, поняття, факт, явища
 Активні знання

 Активні знання
                  



                  
Мозковий штурм, використаний на уроці по темі «Тварини» у 6 класі мав наступний вигляд.
- What kind of animals do you know?

                          
- Where do animals live?
- What are the main features of predators do you know?
- What are the differences between wild and domestic animals?
- What wild animals do you know?
- Name domestic animals.
- Draw the mind – map.
  Одною з основних форм парної роботи є «рольова гра». За наявності ситуації, що максимально наближає учнів до реального життя, необхідних базових знань та творчого підходу, рольова гра ідеально відтворює інтерактивність під час уроку. Саме близькість до реального життя стає основним аспектом мотивації під час використання цієї форми роботи. Схема парної роботи  є дуже схожою зі схемою  групової діяльності з різницею в кількості та чисельності груп. Наприклад, на уроці англійської мови в 4 класі з теми «Покупки в магазині» учні були поділені на пари і виконували завдання «рольової гри». Один учень повинен був уявити себе продавцем, а інший – покупцем. Далі учні розігрували діалог, виконуючи задані їм ролі.
На прикладі цієї рольової гри учні практикуються у вживанні в мовленні граматичних структур з теми “Present Continuous.” Діти залюбки беруть участь у таких рольових іграх.
  Цікавий вид інтерактивної діяльності  - дискусія. Це активне висловлювання своїх думок. Дуже важливий момент, що дискусія ведеться серед однолітків, учитель контролює тільки її хід, але не сам зміст, тобто вона стає сильним засобом самовираження, стимулом, мотивацією вивчення іноземної мови. Зміст може змінюватися залежно від ситуації, що дійсно має значення – це кінцевий результат – відтворення учнями акту комунікації.
  Навчальні ігри – це також вид інтерактивної діяльності. Вчитель в ігровій моделі – це інструктор, суддя, ведучий. На уроках часто використовуються ігри «Саймон каже…», «Як тебе звати?», «Телефон», «Що це?», «Доторкнися до…», «Влови іменник (прикметник, дієслово тощо)», «Оплески» та багато інших. Учні дуже люблять ігри.
  В кінці інтерактивних уроків часто застосовується інтерактивна технологія дерево рішень. Вона необхідна для підведення підсумку уроку.  Як правило, вона малюється у вигляді дерева за потрібною темою, і ті поняття,  які згадувались під час уроку, пригадуються і оформлюються у вигляді гілок дерева або використовуються готові малюнки.
  Інтерактивна технологія «Займи позицію» проводиться так. Учитель читає твердження. Учні повинні підійти до плакату зі словами:
YES               NO
  Інтерактивна технологія ланцюжок збагачує словниковий запас учнів, активізує вживання лексичних одиниць, активізує пам'ять учнів. Вчитель дає завдання створити нові слова зі слів:
Representatives;
Amendments.
Повторіть створене слово і назвіть своє:
Parents, ten, nest, end, rest, test, tent, river, men, meet, read, see, meat…
  Учням доводиться працювати з іноземною мовою для спілкування, відбираючи з різних матеріалів саме те, що потрібно для реалізації конкретної мети. Це і є реальна мотивація для вживання мови з метою одержання інформації в умовному оточенні.
  Учень виявляє свою ініціативу, творчість у справі, творцем якої себе відчуває. Незрівнянними є з цього погляду проекти.
  Стимулюють фантазію, творчу уяву та інтелектуальну активність творчі завдання на уроках: намалюй картину, склади вірш за певними частинами мови, твір, напиши телеграму, використовуючи слова на одну літеру (хто найбільше і найлогічніше) тощо. Крім представлених в роботі методів і форм інтерактивного навчання використовується технологія «Мікрофон». Вона дає учням змогу швидко, по черзі відповісти на запитання або висловити свою думку.
  Інтерактивні технології навчання дозволяють забезпечити глибину вивченого змісту. Учні засвоюють усі рівні пізнання, змінюється основне джерело мотивації навчання. Кожна інтерактивна технологія потребує попереднього розгляду і навчання учнів працювати за цією технологією. Учитель має менший контроль над обсягом і глибиною вивчення, ходом і часом навчання. Результати учнів менш передбачувані. Дисципліна може стати проблемою на уроці, де вчитель використовує інтерактивні методи. Інтерактивне навчання потребує повної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготування, як учням, так і вчителю. Використання інтерактивних технологій – не самоціль. Це лише засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню, доброзичливості, дає можливість використовувати особистісно орієнтоване навчання.
  Послідовність використання прийомів інтерактивного навчання дає змогу зробити урок простором самостійного творчого розвитку учня. Урок стає дійсно відкритим, бо учні є дійсно співучасниками досягнення поставлених цілей, задач.  Вони відчувають свою цінність, що робить продуктивним сам процес навчання.  

Немає коментарів:

Дописати коментар